O "telefonie do słuchania"

Czasem w życiu nastolatka jest taki okres czy dzień, że potrzeba z kimś porozmawiać o problemie. Dobrze jest gdy mamy kogoś komu ufamy, szczere rozmowy z rodzicami to sytuacja idealna. Z kim jeszcze możemy porozmawiać? Z przyjaciółmi, którym ufamy. Prawdziwi przyjaciele to nieoceniony skarb.

Jest też możliwość porozmawiania ze specjalistami pod numerem 116 111. Dowiedziałem się o tym z czasopisma "Psychologia nastolatka" (nr 4/2022, strony 34-37). Zacytuję kilka fragmentów z tych stron.

"Każdy kontakt w telefonie zaufania to zupełnie inna historia, sposób życia, wiek, a przede wszystkim osobowość rozmówcy. Wszystkie młode osoby łączy potrzeba rozmowy i otrzymania zrozumienia. Rozmowy, która może przynieść ulgę."

116 111 - to telefon zaufania dla dzieci i młodzieży; jest bezpłatny i czynny całą dobę; jest też możliwość wysłania wiadomości przez stronę 116111.pl; ten telefon zaufania jest prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.

Z telefonu 116 111 korzystają młodzi ludzie, którzy czują potrzebę rozmowy.

"Rodzicom zdarza się mówić, że nie sądzili, iż ich dziecko korzysta z pomocy telefonu zaufania. Dzieci deklarują, że nigdy nie przypuszczały, iż będą korzystać z tego rodzaju pomocy."

Z artykułu dowiedziałem się, że możemy mieć mylne wyobrażenie na temat telefonu zaufania - może się nam wydawać, że "służy tylko do sytuacji kryzysowych". Ale jest inaczej: "(...) rozmawia się absolutnie o wszystkim i dzwonią tu różne osoby, w różnym wieku."

Tobie nastolatku pozostawiam decyzję o ewentualnym skorzystaniu z telefonu zaufania. W niektórych sytuacjach życiowych potrzebujemy pomocy kogoś, kto ma doświadczenie w rozwiązywaniu problemów (które ja nazywam wyzwaniami).

Miej dobry dzień i piękne życie. Odważ się żyć, to Twoje życie.

Dariusz Łukasik


 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Skąd pomysł na ten blog?

Twój temperament wyznacza twoje postępowanie i reakcje.